Valt inlägg:
Lennart, där drog du ner brallorna, men jag har dragit upp dom igen och tänker ge en simpel förklaring till framförandet av den surrande humlan.
En äldre kollega stod för ägandet. Han lät mig låna den då han skulle botanisera i det lokala kvinnliga beståndet. Ju längre tid jag var borta desto bättre tyckte han. Apropå köra för fort, som femtonåring kördes det för fort i en söderförort i Stockholm. Fordonet var en Blue Stinget vilken lämnades tillbaks utan framskärm, signalhorn och fungerande gashandtag och värre skulle det bli. I korsningen av Ringvägen Hornsgatan, blev jag av med framgaffeln och styret på en PUCH. Två färgblinda glada tyskar på en Lambretta, körde rakt in i moppen och slet av fronten. Hade de siktat lite mer i centrum hade undertecknad blivit mer stationär. I kaoset som uppstod, ville en överförfriskad medborgare undersöka om han kunde vara till någon hjälp.
Han hann aldrig, då min bästa kompis farsa körde över honom med 4:ans spårvagn. Därmed kunde han aldrig läsa vad som stod i kvällspressen dagen efter. Några som däremot var allerta var tyskarna, vilka redan dagen efter åkte hem till far min med ett förfalskat dokument som anvisade skadeståndskrav som gick att utmäta på plats. När jag kom hem från sjukhuset ville aldrig farsgubben riktigt tala om för mig hur det gick för "saxarna", och mor ville inte heller så jag tror jag vet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?