Rapportera inlägg

Valt inlägg:

disadottir # 9 Jo jag förstår vad du menar. Men inte bara vindkraft tänkte jag. Det finns solceller också. Det finns teknik att värma vatten och lagra. Det finns teknik att ackumulera ström. I tyskland framställer enskilda privata egen el med bl.a. vind och solceller motsvarande ett stort kärnkraftverk har jag läst. Dessutom är jag nyfiken på hur mycket Svensk kärnkraft kostat hittills per kwh för skattebetalare. Skulle vindkraft och solceller vara inkopplade på vårt stora internationella nät, så kommer det bli stor spridning på vart de finns och kan producera el jämnare. Ja det är min lilla tanke om det. Det må låta som en orealistisk dröm, men jag har aldrig riktigt hört en seriös utläggning om vad det skulle innebära. Har man verkligen på allvar undersökt möjligheterna? De flesta hustak skulle kunna byggas med solceller? Hur mycket skulle inte det betyda? Jo därför när jag drömmen: ingen kärnkraft och inga olje/kolkraftverk :

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?