Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Svar på #4 Lennart Asp. Jag är pensionär och har under mitt yrkesliv drivit företag för byggkonstruktioner. Jag anställde en flykting från Ungern och jobbade hos mig till sin pension i ca 25 år. När jag behövde anställa ytterligare fyra konstruktörer vände jag mig till Arbetsfördelningens teknikerförmedling i två städer. Fick besök av två män från förmedlingen. Jag frågade om det fanns invandrare med lämplig utbildning. Min tanke var att man bygger ju hus i alla länder så det borde finnas. De två från förmedlingen log och sa att några sådana hade de aldrig träffat på under hela sin yrkestid. Min förfrågan visade på problemet. Vi tar in mängder av oanställbara som förståeligt vill komma hit för ett bättre liv. Anledningen till att de hade det sämre i länder de lämnat, beror på deras kultur och religion. Ett land kan inte bygga välstånd om kvinnor inte får frihet och tillåts arbeta och männen i huvudsak utbildas i religion. Visst skall folk få leva så i sina länder om de vill, men utan försörjning från andra länder vars kultur de i hög grad föraktar. Så undrar jag om du sysselsatt någon mer än dig själv? Hur många personer som inte kan svenska och i övrigt är oanställbara kan du tänka dig anställa och betala lön? Vem tror du vill det? Misstänker du lever på uppdrag åt invandrare. Visst sympatiserar jag med med delar av SDs invandringspolitik. Partiet har inte lagt några rasistiska förslag i riksdagen. Det är bara andra som påstår i brist på sakliga argument. Det är rimligt att väljare i en demokrati får ha åsikter om invandringspolitikens omfattning och innehåll. Många anser vi bör begränsa intaget av oanställbara, så vi får bättre råd att ta hand om våra egna. Har svårt förstå varför vi skall serva ensamkommande ungdomar som rest hit från andra världsdelar med större personaltäthet än vi gör för våra gamla som har svårt att klara sig själva. Svenskarna har rätt diskutera sådana frågor utan rasistiska tillmälen, utan att riskera vandalism och bli utkastade ur facket. Folk som tycker vi skall ha öppna gränser lever med dubbelmoral. De förstår de ekonomiska spelreglerna för egen del man har andra måttsocker då det gäller skattebetalarnas pengar. Vi som vill se en mer restriktiv flyktingpolitik, bemöts inte i vår argumentering utan översköljs med diverse invektiv. Den som inte har vänsteråsikter är rasist. Det blir inte trovärdigt i längden och allt fler kommer inse vart våra skattepengar tar vägen. Makthavare har försökt övertyga oss om att vi behöver invandring för att trygga välfärden och bygga Sverige. Samtidigt ropar man på mer stöd till invandrartäta orter med påstådd barnfattigdom. Hur går det ihop? Politiker och journalister kallar hjälpbehövande för arbetskraft men vill själva inte anställa dem. Först talade man om integration. När den uppenbart misslyckats är det multikultur som gäller och som svenskarna skall anpassa till. De största rasisterna är makthavarna som ser till att bo på stort avstånd från invandrarorterna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?