Valt inlägg:
Jan #5 Tack även till dej.
Som du säkert förstått så har jag kikat lite bakom kristenhetens kulisser - inte för att jag på något sätt är direkt bibelkunnig, men jag har i vart fall skaffat mej en viss orientering.
Jag är ju aningen debattsugen emellanåt och har mött en del präster och frikyrkofolk från en hel del olika samfund i akt och mening att få någon sorts förståelse för vad dom tror på.
Och säkert delar vi liknande erfarenheter vad gäller förnuft, sans och mental status hos dessa vi kallar "troende".
En del människor är framför allt människor, goda, empatiska och med en verklig vilja att underlätta livet för andra mindre lyckligt lottade människor.
Jag tänker på en av min barndoms speciella bekantskaper "Major Seg" på frälsningsarmén - vi ungar i alla åldrar kallade henne för "Tant Alis".
Hon gick runt bland barnfamiljerna på söder i Stlm och noterade vilka familjer som behövde lite hjälp - och "frälsis" julgransplundringar var en av årets höjdpunkter.
Jag upplevde aldrig på den tiden det religiösa som särskilt besvärande hos Frälsningsarmén - hos pingstvänner, gehovas vittnen samt hos maranata på sin tid tycker jag däremot att det slog över emellanåt till vad jag menar det oanständiga.
Men vad jag förstår finns det folk och fän över allt i denna värld.
Ha en bra dag.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?