Valt inlägg:
I nästan alla debatter av denna typ förväxlas det som Jesus lärde med berättelserna i Gamla Testamentet. Därtill beskylls hela kristenheten för saker som Katolska Kyrkan predikat i tusen år. Men det har bildats hundratals kyrko-samfund jorden runt som en protest mot Katolicismens läror. I Sverige har grundats minst 20 frikyrkor som protest mot att Sv Kyrkan inte frigjort sig tillräckligt mot Påven o Rom.// Under mina säkert tusentals gudstjänster i mina Missionskyrkor har jag aldrig hört talas om en straffande Gud, en Gud som kräver Kärlek och underkastelse. Men hur många ggr som helst så har man talat om att vi i Kristi efterföljd ska utföra Guds Vilja för att hjälpa våra medmänniskor. Vi ska förvalta Guds Skapelse osv. En stor o tidig kristen teolog hette nog Thomas av Kempis. Jag ska nog repetera för mig vad han skrev då..God natt o Morgon.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?