Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#3, Jan, i stort kan jag hålla med dig om din bild av dåtida Sverige. Men så återges den inte av den politiskt korrekta historikern. Jag både upplevde och insåg att den korta barndomen med en mamma som passat upp, blev en kort historia, hon hade fått viktigare uppgifter. 50-tals romantiken med hemmafruar var en liten grupp och en falsk bild. I min omgivning var de flesta ungarna nyckelbarn, med uppdraget att inte släppa in någon om inte någon av föräldrar fanns där, och knappt det. Jag är så förbannant trött på att revidra betydelsen av vår invandring, men om du själv orkar så finns siffror på SCB, som påvisar procentsatser från början av 60-talet där våra kvinnors insatser inom svenskt arbetsliv speglar de verkliga hjältarna. Lite hjälp kan du få. 1960 invandrade c:a 30 000, varav 55 procent gick till arbetsmarknaden - 15 000 utvandrade samma år.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?