Valt inlägg:
Per W: Du skrev så här: "Tvärtom så tror jag att religiösa människor i gemen har en högre moral och försiktighet vad gäller sina handlingar än ateister, eftersom de är övertygade om att den allsmäktiga allvetande guden alltid iaktar dem."
Glöm inte att de också är övertygade om att de hela tiden kan bli förlåtna för sina handlingar. Angeånde det du skrev om att ateister kan vara rätt hemska, så har du förstås helt rätt i det. Jag kanske uttryckte mig klumpigt för jag vill inte på nåt sätt romantisera över hur goda alla ateister är. Det är de definitivt inte. Men till skillnad från troende så vet de iaf att ingen kan förlåta dem för sina handlingar. Däremot kan de förstår motivera sina handlingar med skruvade ideologier, etc. Men de ateister som engagerar sig och bryr sig om sina medmänniskor och sin omvärld har jag iaf uppfattningen engagerar sig på ett mycket djupare och genuinare plan än vad de flesta kristna gör.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?