Valt inlägg:
En ytterst komplicerad historia när du fösökt fånga länders olika själar. Missförstå mig inte nu, det är inget fel med en bra reseskildring men det är främst ordet "borderline" som stört.
Det är många som varit ute i den stora världen och tjuvkikat för att sedan utöva både antropologen och demografens profession.
En del av själen är ju minnet. Stig Classon, Slas som reste mycket blev ju inte särskilt lyckligare av det, var det hans själ som tog skada av resandet, eller var det hans ovetande om att vi svenskar inte förebrår andra men gärna oss själva.
Indierna har sin sturskhet genom sin rika kultur? De svenska och indiska kulturerna bygger på samma grunder. Traditionell musik, dans, kläder och religion. Med en stor differens, de byter inte kultur bara för att de lagar en pizza hemma. Vad det gäller hotet från västvärlden har vi gjort som indierna, vi har sugit åt oss det vi vill ha, resten har vi fått av den politiska solidaritetenkulturtomten. Mig veterligt har inte liknande tomtar några mandat i det indiska presidentpalatset.
"att titta, lyssna, skratta och gråta när de ser på sina äkta indiska och politiskt enande Bollywoodfilmer med dans och sång...", där har du grabbarna som vet hur man botar borderline.
"Diagnos på Sverige?" Om du har symtomen i Svedala får du på bildterapi, men med helt andra bilder förevisade.
Avslutar med en fråga, tror du att det är personnumret som gör mig småsur ibland. Jag vet att indierna inte har några och enligt dig så verkar de där alltid finnas kuli?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?