Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hoppla! Verkar som vi har hedningar på nätet : Vi har alla söndagen, så är det! En del har söndagen på tisdag, andra på fredag osv. Samhället vi hade när jag var liten sork, finns inte längre. Söndagsstängt existerar inte. Att helga är att märka något som speciellt. Och för mig är just söndagen rätt speciell. Jag är ingen flitig kyrkobesökare, rätt snittaktig där skulle jag tro. Går på bröllop, dop och begravningar, när det är så dags. Men jag har helgat söndagen och infört stillsamhet i mitt liv då. Fred och lugn har nog inget med söndagar eller vilodagen att skaffa är jag rädd. Krig skapas av motsättningar och oenighet. Fundamentalism och galenskap. Vilka i sin tur understöds av länder som bistår krigsherrarna och dårarna enkom av en enda anledning! Pengar! Och där skäms jag rätt ordentligt över att vara Svensk. Ett neutralt land som ligger i topp bland världens vapenexportörer. Och detta, Bizon, har inget som helst med vilodagen att göra. Tro, om den hålls på en vettig nivå, långt från fundamentalism och tokskallar som inte klarar av att höra ett enda ont ord om sin skapare eller profet, kan hjälpa trasiga själar ur ett destruktivt tänkande. Och har också genom åren gjort just det. Men jag tycker att det är underbart med människor som dig, Bizon! Det får mig att sätta mig lite på kanten av stolen och använda hjärnan ibland! : Så tack för dina kommentarer. /JS

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?