Valt inlägg:
Bizon #12: Du redovisar imamens ståndpunkt, men vad vet du om kvinnornas ståndpunkt? Jag håller helt med om att imamens ståndpunkt är dum, förlegad och absurd. Men så länge vi inte vet vad kvinnorna själva tycker och tror så är det fullt möjligt att kvinnorna själva bär plagget just för att skydda sig mot manliga blickar, etc, och kanske till och med mår bra av det? Vi VET ju inte. Hela ditt resonemang bygger på ett antagande. Ett antagande du inte har en aning om om det stämmer. Isåfall kan man göra vilket antagande som helst och driva en stenhård retorik utifrån det. Men det riskerar att slå väldigt fel och drabba många helt oskyldiga, och det är allvarligt. Till skillnad från dig så hävdar jag att jag inte vet vad dessa kvinnor själva tycker, och så länge vi inte vet så kan vi inte tvinga dem till något mot sin vilja med hjälp av lagar och regler.
Du har rätt i att det KAN vara väldigt kvinnoförnedrande, etc. Du nämner kortkorta kjolar och jag känner mycket väl igen de argumenten om att de som bär sådant får skylla sig själva om de blir antastade, etc. Det är såklart ett lika galet resonemang som de som försvarar burkabärande använder. Men vi vill ju för den skull inte tvinga alla att bära kortkort, eller hur?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?