Valt inlägg:
KÅM: Vad får dig att tro att dessa burkabärande personer kommer få andra personer att också börja bära det, snarare än tvärtom? Jag håller med dig om att det är en sed som inte bör uppmuntras eller försvaras på nåt sätt, men ett tvång riskerar bara göra folk ännu mer förbannade och jag tror att det till och med kan leda till att folk börjar bära det i protest mot myndighetstvång. Eller så leder det till att männen i hemmet tvingar dem ha på sig plaggen, medan staten tvingar dem att ta av det. Vilket slutar mellan valet att antingen bli straffade av männen eller av staten. Förmodligen leder det till att de blir isolerade i sina hem och vågar inte gå utanför dörren, vilket hänt i Frankrike. Så även om jag inte vill försvara burkabärandet i sig så tror jag ett förbud skapar fler problem än det löser, och möjligtvis kommer öka burkabärandet än att minska det. Och vill vi verkligen avsätta polisresurser för att jaga dessa människor istället för att bekämpa grov kriminalitet?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?