Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Calopteryx #7 Jo fast varken män eller kvinnor kommer undan den där skam och skuld-biten - även om jag vill påstå att det blivit så helt ofantligt mycket bättre sedan kristenheten förlorade greppet om den gudagivna kvinnorollen. Och jag är helt överens med dej om att alla människors lust ska värderas lika - om vi nu alls ska lägga oss i andras sexualitet. Sagofieringen får man nog ha lite fördragsamhet med har jag en stark känsla av - jag är egentligen helt emot all form av generaliserande könsmönstertänkande, men i fråga om glitter och annan lyst så undrar jag :- Och detta med kvinnor som "mystiska väsen" - nja, kan det inte vara så att dom bara vill ha lite extra roligt då dom ju ändå håller på? Jag menar - det är väl ingen som tvingar på dom en glittrande massagestav - dom väljer väl oftast ut dom själva, eller i förekommande fall får dom som gåvor - och är det inte så då man ger bort något så tänker man på vad den som ska ha gåvan har för smak och favoritfärger - lite omtanke alltså. Och skulle jag veta att någon vän som behöver en ny leksak gillar glitter och ljusblått, så skulle jag kunna tänka mej att ge henne en ljusblåglittrande sak som hon kan lyckliggöra sej med utan att tycka att jag överskridit mina gränser för det passande. Formen är väl i och för sig egal, bara den är skön till det den är avsedd - och vadå? alla gillar ju delfiner :- och möjligen är vi där igen - med skam och skuld? En liten delfin eller en kanin på nattduksbordet är betydligt lättare att bortförklara som en gullig prydnad än en stor svart sillikonkuk. Rom byggdes inte på en dag - när skammen utrotats här på jorden och folk inte tror att dom måste ljuga så behöves det inte några fantasifulla kamouflage ens för våra mest intima krumsprång - men det är långt kvar till den stunden... Citat//Och nog tycker jag, personligen, att hand och fantasi funkar riktigt bra för kvinnor också.//sc. Ja, men som du vet kan man inte alltid utgå från sej själv - vad är det tycker du som är så irriterande med att vissa tycker om vissa saker medan andra har helt andra önskemål - är det inte rätt kul att vi är så olika?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?