Valt inlägg:
”Nu kom du väl lite på vingel när du påstår att 6 minuter per kilometer är normalt gångtempo.”
Jag sa att normalt gångtempo är 6 km/h. Det blir 1,67 m/s och man avverkar då 120 meter på cirka 70 sekunder.
”Nu vill jag påstå att CP förflyttade sig betydligt fortare än makarna Palme, där steglängden för Lisbet var säkert hälften än den som CP kunde prestera, videoinspelning finns när han är på språng i Sollentuna.”
Det hade inte spelat någon roll om CP så hade kunnat springa snabbare än Usain Bolt. Poängen är att Palmes promenad mellan Sari och Dekorima enligt all rim och reson tar _max_ tre minuter. Detta framkommer om man tar i beräknande den totala tiden från Grand till Dekorima på sex minuter, samt den korta sträckan mellan Sari och Dekorima. Dekorimamannen har enligt förra inläggets argumentering vilket är en uppgift du inte har svarat på stått i hörnan i _minst_ fyra minuter. Om CP då går bakom paret fram tills övergångsstället, så har han _minus_ en minut på sig att komma fram till Dekorima. Med andra ord kommer CP fram till hörnan tidigast en minut efter att paret har passerat – och detta om han har teleporterat sig dit med en språngmarsch dit inräknad tar det ytterligare minst 30 sekunder. Slutsats: antingen har CP förmågan att vara på två ställen samtidigt, eller så har gärningsmannen inte gått bakom paret.
Ovanstående går inte att styrka med 100 säkerhet, utan det är argument och slutsatser som bygger på vad vi vet om tider, vad vittnen sagt och vad som är rimligt. Om man mixtrar med tiderna kan man möjligtvis få det hela att gå ihop, men då krävs det att man ställer upp ett orimligt scenario. Olsson/Åsgård försökte lösa ovanstående problem och fick just ett farsartat mordscenario. Dessa ”experter” driver tesen att CP gick över vägen och förbi paret när de stannade vid Sari, för att sen släppa förbi dem och sen gå förbi dem igen vid nästa skyltfönster och slutligen skjuta vid Dekorima. Behöver man ens påpeka hur knasigt detta är? Det förutsätter för det första att Lisbeth helt har missat att CP har cirkulerat runt dem längs Sveavägen. Dessutom tar det inte i beaktande att Morelius har sett mördaren stå vid hörnet i 4-5 minuter.
”Du vill till varje pris framhärda att det inte var CP som var den skyldige till mordet och jag har motsatt åsikt, så vi kommer nog aldrig överens på den punkten.”
Det stämmer inte att jag ”till varje pris” vill framhärda CPs oskuld. Jag vill veta sanningen. Om det framkommer starka belägg för att CP höll i pistolen så är jag den första som blir glad. Det betyder ju att statsapparaten inte är inblandad. Tyvärr finns det mycket lite som tyder på CP som gärningsman.
Du skriver att vi aldrig kommer bli överens om CP. Betyder det att du under inga omständigheter kan ändra uppfattning? Det finns inget som kan övertyga dig? Då måste jag tyvärr meddela att du har blivit dogmatisk. Du måste vara beredd på möjligheten att du kan ha fel.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?