Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#113/ Anonym/ Citat:” Mördaren stod vid Dekorimahörnan och väntade på Palme. Det framkommer av bland annat Morelius vittnesmål.// Okej det kan jag köpa, men en förutsättning är ändå att mördaren har följt efter makarna Palme från biografen och sett att paret korsade Sveavägen för att komma på samma sida som Dekorima. Hade makarna Palme fortsatt sin promenad rakt fram så hade valet av plats blivit helt fel. Paret korsade Sveavägen strax efter passagen av kiosken där innehavaren med hundra procents säkerhet i en vittneskonfrontation identifierade CP som den man som följde efter paret förbi kiosken. Nu är det en bra bit kvar till korsningen Tunnelgatan-Sveavägen där då CP raskt förflyttar sig och i god tid inväntar paret som har två skyltfönster att studera innan Dekorimahörnan. Citat:” Att CP ogillade Palme är en faktoid. Tvärtom gillade han Palme väldigt mycket.// Stämmer inte se följande vittnesmål. Citat:” Vittnet Sigrid M uppgav vid förhör samma dag den 27 december 1988 att hon i slutet av september 1988 observerat en man som hon igenkänner som Christer P på perrongen till pendeltågstationen i Rotebro. Identifierad genom foto i den finska tidningen Huvudstadsbladet. Hon gick bakom honom ut från stationen, då han råkade i affekt på grund av en låst dörr och utbrast något om ”jävla Olof Palme” – ”jag tycker det är bra att Palme är död” eller ”jag tycker det är bra att Palme är skjuten”. ”Jag har skjutit honom och jag ångrar ingenting” eller ”man ska ingenting ångra, och vore han inte skjuten skulle han skjutas en gång till”.// Sid 14 i ovanstående citat. Vittnet i kiosken Sid 16.länk till 307 sidor utredning om Palmemordet i PDF format, Adobe Reader behövs i datorn. Länken http://www.regeringen.se/content/1/c4/12/44/9bb90f1c.pdf

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?