Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tråkigt att det ska behöva gå från sak till person. Här försöker man diskutera Palme-mordet, men tydligen är det ingen som har tillräcklig sakkunskap för att svara på mina inlägg. Men jag får väl svara på era inlägg ändå, trots att dessa inte har något med frågan att göra. Lennart har tvärtemot vad du hävdar en sund inställning. Trots att han tidigare trodde på CP som gärningsman, så har han inför nya faktum blivit mer tveksam. Det bevisar att han inte investerar så mycket stolthet i sina egna åsikter, utan är öppen för kritik. En sanningssökare måste alltid bereda sig på möjligheten att han själv kan ha fel. Öppna upp för nya perspektiv, andra infallsvinklar, flera synsätt. Det är också symptomatiskt att CP-anhängare tenderar att vara kategoriska. Tvivlet växer med kunskaperna, för att tala med Goethe. Vidare behöver man inte alltid ha en åsikt i en sak. Är man inte tillräckligt insatt är det i många fall bättre att tiga. Det är betydligt bättre att svara "jag vet inte" än att tjurskalligt hålla fast vid något som man inte vet tillräckligt mycket om. Man kan diskutera saker utan att en gång för alla slå fast att "så här var det". Som jag påpekade tidigare behöver man inte veta vilken som är skyldig, för att veta vilken som är oskyldig. Jag fattar inte varför du förutsätter det ännu. Det är ju ett direkt grundläggande antagande.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?