Valt inlägg:
Lennart, du har tassat i utmarkerna av den här tråden nästan obemärkt, men när du nu börjat klappa händerna varje gång dina inlärda känslor tar överhand, kanske avsikten är att någon hör av sig?
En person har redan hörsammat genom att tacka för applåderna, men om du tror att man genom att saluföra sina känslor på nätet har man därigenom bidragit till att upplysa vad som är rätt och fel i den här tråden, anar jag att du fått dina annars förnuftiga tankar nerkylda. Rekommenderar därför varmt och rejält på fötterna när du är ute i periferin.
Vad det gäller övriga svenskar och provokationer, har tåget gått för länge sedan. En sådan process har nästan ingen slutlig verksam effekt i landet. Alla kör en egen stil, alla vill vara Lucia den 13:e och övriga dagar har de flesta egen agenda som varierar från dag till dag. Vill du kontrollera mitt påstående så tag kontakt med “de trehundrafyrtinio”, om du lyckas provocera bara en av dessa så har du mitt ord på att jag konverterar till vegetarian.
En som aldrig tassar är “Lasse i gatan”, utan honom som katalysator skulle den här tråden och många andra vara lika svåra att få fart på som Palmeutredarna.
Efter att ha tagit ställning utgår jag ifrån att du nu är inomhus och kan göra en sammanfattning i ämnet. Eller är det så att du bara kommit fram till att det inte är Christer Petterson heller som skjutit Olof Palme?
Att du nu inte vet vem mördaren är eller vilka som låg bakom, det tror jag inte var vissa debattörernas avsikt. Eller har du en aning...?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?