Valt inlägg:
CMO. Du har missat detaljen att vapnet i princip trycktes intill ryggraden, är rätt svårt att missa då. Och mördaren sköt ett skott som snuddade Lisbets rygg och gjorde hål i hennes kappa pga hon böjde sig exakt samtidigt som han sköt, en himmelsk tur med andra ord, annars hade hon förmodligen varit död eller svårt skadad också.
Med "de insatta" så är det förstås en subjektiv bedömning, men jag tycker personligen att man ganska lätt och snabbt kan sålla ut halvtokiga konspirationsteoretiker med långsökta teorier från de som gått igenom alla fakta metodiskt och sorterat bort de teorier som har svagast bevisning och fokuserat sig på de mer trovärdiga vittnen och faktorer. Men återigen det är en subjektiv bedömning. Men jag tycker det finns ganska stor anledning att fråga sig varför så många vittnen under mordnatten observerat män med walkie-talkies i närområdet av Palmes bostad och mordplatsen.
Jag tänker som sagt inte gå inte på mordteorierna själv, för jag är inte i närheten av att vara så insatt som andra är som ägnat 26 år åt fallet. Och jag tycker det är märkligt att vissa här verkar ha väldigt starka uppfattningar om händelsen trots att de inte heller är i närheten av att vara så insatta. Vad jag ville redovisa i min artikel var att av de som ägnat så lång tid åt fallet och som verkar ha ett någorlunda förstånd, så lutar de flesta åt polisfallet. De kan ha fel, jag vet inte. Det är vad de personer som skrivit böcker och forskat om fallet och inte blivit avfärdade som konspirationsteoretiker eller knäppgökar av allmänheten, verkar vara inne på. Det är också det spåret som seriösa och prisade journalister oftast fokuserat på genom åren när de tagit upp fallet.
Jag lämnar diskussionen här för jag är vare sig nån privatspanare eller konspirationsteoretiker, och jag är fullt medveten om jag bara känner till en liten liten del av alla uppgifter.
Men om man är nyfiken på polisspåret, så kan jag rekommenderat detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v7yIj-jb1Na4
det är 2 delar till utöver detta
Programmet är från 94-95 nån gång. Se och gör er egen bedömning. Själv tycker jag det finns för många tillfälligheter som pekar på en polisiär iblandning.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?