Valt inlägg:
Per W, #11: Det fattar väl jag med att han inte får behålla passerkort. Jag tror inte han behöver röra sig särskilt mycket i polishuset heller för den delen. Men det jag sa att han, till skillnad från privatspanare, är tjenis med en del i organisationen, inklusive Palmegruppen. Det underlättar en hel del. Förstår inte varför du gör en stor grej av det. Det var också bara en detalj i sammanhanget. Vad min artikel handlade om är att Leif GW är förmodligen den mest kompetente och insatte i detta fall och är den som har störst förutsättningar att lösa fallet. Om du hävdar motsatsen så kom med några seriösa motargument. Och det var just det som inte var någon nyhet, att dina kommentarer dryper av hat och förakt utan någon substans.
Jag tänkte inte diskutera teorier om hur mordet går till, eller vem som är den skyldige. Jag konstaterar bara att de mest insatta och de som har mest förstånd finns en hel del galenpannor bland både privatspanare och allmänhet tror på polisspåret. Inget tar Christer Pettersson eller någon ensam galning som ens en gnutta sannolikt med tanke på hur skotten sköts, var de träffade, samt fler andra omständigheter som tyder på att det var väl planerat och professionellt genomfört. Det är inte mina åsikter, utan andras. Hävdar man motsatsen så bör man ändå ha något konkret motbevis att komma med.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?