Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif #4 Ja vi satt tydligen och fnulade på tråden samtidigt - jag på ursprunget och du på en kommentar. Ser heller ingen anledning att rätta dej då du har rätt - ett lands välfärd skall finansieras ansvarsfullt som produkten av det arbete och engagemang för livets väl folket åtagit sej. Har ibland frapperats över hur mycket "klok- och vetenskap" det ändå finns i folkdjupen - men tyvärr också dess motsats - och försöker bortse från det senare, men emellanåt flika in mitt lilla bidrag i det förstnämnda. Du nämner den intuitiva intelligensen - jo det är ett intressant fenomen som även några av våra bröder här visar prov på ibland. Det politiska träskets dunster gjorde man bäst i att hålla sej från om man kunde, men det är nödvändigt att hålla ögonen på dess sedimentära jäsningsprocess så att den inte varken självantänder eller släcker hoppets lågor. Tyvärr missar jag nog en del poänger lite var stans, men beträffande mer inflytande över våra pensioner så tarvar det en djupare analys av vilken grundideologi som ska stå för fundamentet och hur inflytandet ska administreras. Annars är jag rent allmänt för både transparens inom all statlig förvaltning och så mycket inflytande som möjligt under demokratiskt engagerade former direkt ur folkdjupen. citat//Är också övertygad om att det nuvarande parlamentariska styret, är ett statskick som enbart kan demokratiseras utifrån.//sc. Ja om du med "utifrån" menar ett aktivt och medvetet folk som förstår att ta ansvar för sina handlingar - så är vi helt överens.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?