Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har också vandrat i Högalids korridorer, närmare bestämt i nio år. Det var väl tio år sedan nu men jag kan fortfarande känna den kalla livlösa känslan från den skolan än idag. Jag kan bara hoppas att saker och ting har förändrat sig, men med Sven-Erik kvar som rektor lär det tyvärr inte vara annorlunda. Mitt första minne som etsat sig fast var redan när jag som något blyg 7-åring blev framtvingad av min lågstadielärare till svarta tavlan framför hela klassen för att lösa några ekvationer. Jag hade svårt för matematik, tårarana rann men hon tvingade mig att stå kvar. Denna lärare blev btw senare avstängd för att gett en klasskamrat barn en örfil. År in och år ut bevittnade jag fruktansvärda trakkaserier och mobbing. Lärarana på Högalid blundade hårt för i stort sett allt. Det dem där emot hade hade ögonen öppna för var mönsterelever. Under högstadiet var du uträknad om du inte tillhörde denna kategori.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?