Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#4 - Janne B, du får väl fråga henne vad hon önskar vara då hon växer upp och kan svara för sej. Och apropå denna tillökning i galenskapen så är jag minst av både det ena ock det andra rojalist, men ändå grips jag av sorg och medkänsla med detta nya lilla livegna flickebarn som ska göra sin golgatavandring mellan hyenornas dräglande käftar. Hur kan människor vara så egoistiskt och tanklöst grymma att dom envisas med att förvara nyfödda människor i fängelse redan från deras första andetag? Men som jag även är medveten om att föreställningen om den fria viljan bara är en tom floskel, ett hån, och ett gapskratt rätt ner i rumpan på alla svansviftande slavar så kan jag inte förvänta mej annat än att galenskapen fortgår - den fria liljan är bevisat endast möjligen bara något som skulle kunna liknas vid en utopisk dröm, tillåten bara därför att den är ouppnåelig i en kontext som fjättrar både själar och sinnen. Men försvarar det rätten att kedja små barn redan från födseln vid denna mer än galna världs krav och förryckta förväntningar? Var säger BO - barnombudsmannen? Med vilken rätt håller ett helt folk ett nyfött barn i husarrest och från dess första stund kommer bevaka detta barns varje steg, varje egenhet, och bedöma detta barns minsta försök till eget tänkande, och eget handlande, och i smaskiga mittuppslag fläka ut denna människa som kassako, PR-orakel för landets bästa eller sämsta - hur kan man utsätta ett barn för detta utan att veta vad denna människa själv vill? Skamligt!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?