Rapportera inlägg

Valt inlägg:

http://www.sourze.se/22Ner_med_nc3a4sta_president22_10775078.asp Hesham Bahari ""Ner med nästa president!"" 2012-02-12 06:00: Landets president under övergångstiden är militärrådet bestående av 19 generaler med fältmarskalk Tantawi i spetsen, dess reella härskare är de allsmäktiga underrättelsetjänsterna, och "huliganerna" som ser till att så många unga människor dödas och görs blinda vecka efter vecka ända sedan den 25 januari 2011, betalas av miljardärernaDödandet, lemlästandet och försvinnandet har inte upphört efter den 11 februari 2011.  De har dessvärre ökat och blivit avslöjade för alla utom för rådet, som envisas med att neka trots alla bevis för militärens inblandning.  Problemet i Egypten idag är en intelligensbefriad motrevolution som utmärkt sig genom sin kortsiktighet.ett ungt folkligt uppror som har genomgått katharsis och brutit sig genom alla barriärer för att aldrig mer finna sig i ett despotiskt styreett tre timmars långt program på egyptisk teve som bjöd in tre unga anarkister och en statsvetare.  De förklarade för den häpna tv-publiken vad anarkism betydde, och att även om de inte blir fler i Egypten så är det viktigt att man förstår att anarkism inte betyder kaos.  Hela programmet var som en skola i politisk historia, öppen för alla tänkbara och otänkbara infallsvinklar, och samtidigt betonande egyptiernas djupa religiositet med sju tusen år gamla anor i ryggen.  Jag tänkte för mig själv:  När såg jag på svensk TV ens ett 30 minuters program om något liknande? En transformation av globala mått håller på att ske med det egyptiska folkets hjälpIntressant!Tack, Hesham!F.ö., den en intelligensbefriade motrevolutionen som du nämner beskriver ju även anti-vetarna och bakåtsträvarna här hemma, som väl helst ville gå tillbaka till "Eva" och ta ifrån henne frukten från kunskapens träd innan hon hann äta av den.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?