Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Eftersom jag alltid haft mina egna tankar om religion och är uppfostrad i en familj som aldrig gick i kyrkan och aldrig talade om helgernas betydelse, har jag inte så djupa kunskaper i dessa ämnen, men många av er är väldigt allmänbildade vad det gäller vår kristendom. Själv har jag sökt mig bakåt, så långt jag kunde komma, dvs. till de vediska skrifterna och då närmast en. När jag var i Indien nyligen, förstod jag att hinduismen har en väldigt tolerant inställning mot alla religioner. Det härrör sig ur att de tror att allt kommer från de trakterna. ----Nej sunny,jag såg inte några likbränningar den här gången. kom aldrig till Varanasi, men planerar åka dit i år, just för att se dessa bränningar av lik och även hur den heliga staden ser ut. Det lär vara mycket förorenat och besvärligt, men jag har fått för mig att jag ska åka dit till varje pris. Så kommer det förmodligen att bli. Däremot såg jag dessa bränningar av lik i en annan stad för tio år dedan, som heter Bageshwar och ligger i norra Indien. De anhöriga satt vid bålet tills det brunnit ut och pratade och drack te.Skulle själv vilja bli bränd, för jag fattar inte varför man ska spara på kroppar. Det tar ju så mycket plats. Man kan ju ha ljus och foto i stället.kanks een enfaldig kommentar, då jag vet att många är emot att brännas

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?