Valt inlägg:
Jo Jan, jag vet varför högtiderna firas, men jag är trött på att de blivit nästan enbart kommersiella.De flesta människor nämner inte Guds eller Jesu namn under julen, än mindre går i kyrkan. Jag menar bara , varför ska jag fira julen och bli totalt pank för dyra julklappar till människor, som kanske inte ens är snälla. De flesta jag känner pratar aldrig religion. Jag har kontakt med religionen själv, kan vara vilken som helst, men många är också trötta på julen. Man kallar det en familjefest och det kanske det är. UNder julen var jag i Indien, där man firade julen med sång, en liten present och en jesusbild vid ett litet upplyst träd. En Baba var tomte. Vi fick en chokladbit och ett ljus i present, samt sjöng kristna sånger. De firade julen för de ser Jusus som en profet. I Indien. Jag är inte asatroende, men jag vet andra som är det och jag respekterar dem. Kan även gå på deras möten, om jag känner för det.Men det var länge sen sist. Ha en bra lördagskväll goa Jan O och goa Jan B. Även Thomas och sunny ska ha det riktigt mysigt i vinterkvällen!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?