Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jan: Nej någon offerroll har jag aldrig tagit på mig!!!Det värsta var ju över när de kastade ut mig o då var jag bara 13.Sedan fick jag leva i fred utom det halvår efter rättegången mot pappa där prästen o fostermodern lyckades få mig inspärrad ett halvår.Jag lyckades ju rymma innan de hann sterlisera mig:mina "med fångar" var inte alla så lyckliga. Särskilt mins jag "tattarflickorna". Då hade barnbarnsgänget aldrig funnits! Offerollen har jag överlåtit till några av mina biologiska systrar som ännu i dag ältar pappas övergrepp.O min bror som höll på att bli ihjälslagen:han är verkligt bitter! Skulle jag fastnat i den barndommen hade jag inte blivit gammal.Men jag tror att det kan vara bra att skildra delar av den i bland med tanke på de många som aldrig kan göra det.Tack vare min öppenhet kom många undommar med liknande bakgrund att söka sig hit till vårt kollektiv o några av dem är nu familjemedlemmar. Jag var till o med nyfiken på hur en människa som mina far är funtad o släppte som sagt vad in honom i min egen nya familj när jag flyttade till Stockholm .Han var då sedan flera år ute ur fägelset.Mina barn växte upp med sin morfar,även om vi givetvis aldrig lämnade honom ensam med barnen.Men min dotter tycker i dag att jag gjorde fel:att min invit till ett visst familje umgänge var en slags ursäkt eller förlåtelse av det oförlåtliga.Hon kanske skämdes över vem som varit henes morfar? Så menade jag aldrig:jag ensam kan ju inte förlåta alla övergrepp på så många andra barn o inte de på mig heller men mannen o övergreppet är ju inte samma sak.Men han bodde i ett hus med ett daghem på gården o hade fri insyn från sitt fönster på de lekande barnen.Det gav mig sömnlösa nätter för hade jag talat om vem han var o vad han varit dömd för hade han fått flytta igen o det hade varit svårt för hans cansersjuka hustru. I dag hade jag nog talat med daghemmet trots allt? Annars är det mödrarna jag har svårt att förlåta.fostermodern o den biologiska.Tycker de var mycket värre än pedofiler o missbrukare.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?