Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Pia : jag blir lite trött i bland på att vi som lever i ett land där få svälter,ändå klagar så mycket! Vi lever trots allt i ett av de länder som ligger bland de bästa i världen om än inte längre i Europa! Vi har gratis skola o vi har en rimlig barntillsyn så att även ensamma mammor o papporkan behålla o försörja sina barn i dag . Historiskt är vår välfärd bara några generationer borta så vi ska nog inte glömma vår historia? I bland tycker jag att de yngre är helt historielösa i dag. Man bör nog inte ta för givet att man alltid ska ha en egen säng väntande o få äta sig mätt: det kan ändra sig ganska fort. O att romatisera gamla fattig-Sverige är ganska fånigt för ingen skulle väl vilja leva under de förhållandena i dag? 10 personer i ett enda rum och tvättstuga på bryggan? Är det vad du drömmer om? testa några år då vet ja!Jag levde visserligen så i väglöst land några år utan ens el men det var ett självvalt experiment o barnmorskan som kom hem för att förlösa min son hade ficklampa med sig.Hon hittade getterna o kaninen o jagade ut dom ur stugan men efter förlossningen kröp hunden fram:han hade sovit under sängen hela tiden! Sonen mådde utmärkt men de flesta tyckte att man ju inte kan leva så.O utedass vintertid! Men den som bott i buss o på Afrikas stränder tycker det är ganska ok när man är ung o frisk. Ja visst är vi små men vi lider av hybris.Vi vill så gärna tro att vi betyder mera än gråsparven i fågelbordet eller rådjuret under äppelträdet. Men jag håller med Shakespeare i MACBETH: Akt V, scen 5 Ut, ut, du korta ljus! En skugga blott, som går och går, är livet; En stackars skådespelare, som larmar Och gör sig till, en timmas tid, på scenen och sedan ej hörs av. Det är en saga Berättad av en dåre; låter stort, Betyder intet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?