Valt inlägg:
Som David Wilcock skriver http://www.divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1023-financial-tyranny?showall1 ,Remember what we learned from Congressman Bernie Sanders after they audited the Federal Reserve?The directors and board members of the 12 Federal Reserve banks are also running the top financial institutions. They just printed 26 trillion på svenska: biljoner dollars of American money and gave it to themselves.Theres nothing "natural" about this at all.Our next task is to "follow the money" - and see if we can find out what corporations and industries are owned, either publicly or in secret, by the Federal Reserve "super-entity". Glattfelders team has not yet published the full list.Its not that hard to do. If 80 percent of all the worlds profits are going to the Federal Reserve "super-entity", then they would need to control many of the most profitable industries.Och på tal om det, studera vilka industrier som sponsrar mormonen Mitt Romney och vilka andra de sponsrar med betydligt mindre belopp:Så här ser bidragslistan ut från Wall Street:Mitt Romney: 813,300Barack Obama: 198,874Tim Pawlenty: 101,515Rick Perry: 58,900Jon Huntsman: 28,250Ron Paul: 13,104Herman Cain: 2,715Michelle Bachmann: 1,500Newt Gingrich: 1,250En intressant jämförelse är att medan Romneys främsta bidragsgivare är Wall Street så har Ron Paul sitt främsta ekonomiska stöd från anställda inom US Army 24,503, US Air Force 23,335 och US Navy 17,432. Källa: Björn Björkqvist, vars research jag här citerar, http://www.realisten.se/2012/01/18/hur-blir-mitt-romney-som-usas-president/ .Eller som Harold Pinter sa i sitt nobeltal 2005,de flesta politiker enligt de bevis som vi har tillgång till inte är intresserade av sanning utan av makt och av att hålla sig kvar vid den makten. För att kunna sitta kvar vid makten gäller det att hålla folk i okunnighet, så att de lever i okunnighet om sanningen, till och med sanningen om sina egna liv. Därför är vi omgivna av en väldig gobeläng av lögner, som vi livnär oss på.Det Harold Pinter inte sa är att orsaken att de flesta politiker inte är intresserade av sanning är att den hittills gjort det nästan oändligt svårare att närma sig och behålla makt. Detta håller på att ändras!Folket behöver ta mod till sig!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?