Valt inlägg:
http://www.sourze.se/forum/thread/10773438/page1#post10773754 koltrast 2012-01-19 04:34:Jag hade tänkt hålla tyst med min observation. Men när du nu kommer så nära den, och ändå inte riktigt når fram till den, så väljer jag att ändå påpeka jag vad jag såg i artikeln:Den lilla pojken ber henne förklara. "Jo men helvetet var paradiset och paradiset var helvetet!" säger hon igen.Detta är, uttryckt med barnaord, en avancerad lära. Inte lämplig för bokstavstroende av någon som helst religion, och speciellt inte vare sig här där jag bor i det svenska bibelbältet eller bland muslimer i allmänhet.Därför svarade brodern klokt:"Jag vet allt det där, men alla förstår inte berättelserna om paradis och helvete. Därför ska vi inte prata högt om det." Flickan blir tyst.Tids nog kommer vi alla att förstå. Det är inte bara den lilla flickan som ännu måste vara tyst.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?