Rapportera inlägg

Valt inlägg:

En anekdot Det var en man som inte hade levt ett liv på så vis att gud ens med uppbjudande av all sin godhet, fördragsamhet eller benägenhet att se mellan fingrarna. För som alla vet är ju gud ganska nyfiken av sej varför hon inte kan hålla sej från att kika på sina syndare - ja då förståss under förespegling av moderlig omsorg, för som hon säjer så vill hon ju alla väl. Nå,,, denne man hade nu trots detta förverkat sin rätt till himelens paradis varför han fick ta hissen till de gudomliga sfärernas nedre regioner. Väl där välkomnade den forne ärkeängeln "Satan" honom och visade stolt upp sina domäner. Mannen som först hade känt sej väldigt bedrövad och illa till mods mjuknade snart upp inför djävulens gemytligt godmodiga bekantskap. - Här är det varmt och skönt året om, berättade han så varken blygsel eller kläder är nödvändiga - och var du än ser så finns det bara lustgårdar med bekväma liggplatser och förståss alla dessa undersköna damer, sa han och log med plirande ögon. - Som du ser är både kläder och blygsel överflödiga här nere då han förevisade lustgård efter lustgård, och det såg vår man verkligen med egna ögon som först så när hade trillat ut huvudet på honom men nu med allt större förväntan börjat lysa lystet medan han inom sej önskade att Satan skulle vara klar med introduktionen. - Jag förstår inte detta, erkände mannen till slut - på jorden skrämmer man till och med små barn med hur hemskt det är här nere i helvetet, men vad jag kan se är det snarare tvärt om. - Ja,,, drog djävulen på orden. Det kanske inte är så fulländat som det först verkar. - Jasså sa mannen, det kan jag inte förstå. - Jo ser du, mumlade Satan ovilligt - ta dej en titt på den vackra kvinna där borta. Mannen tittade noga, men kunde inte se något annat än hennes skönhet. - Nja,,, titta lite noggrannare mellan hennes ben, sa Satan. Då såg mannen att där inte fanns något att se - kvinnan hade inget kön?! - Ja du förstår - det är det som är det lilla helvetet, suckade han. I evighet amen, skrockade han sedan glädjelöst och lämnade mannen åt sitt öde...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?