Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Leif #12 //Jag har inte satt mig in i hans teorier, bara skumläst lite i hans manifest etc, men uppfattat så mycket att han är klar över att "Makt ger rätt" är vad som synbart regerar vår värld,// Ja att ta sej rätt kan inte göras utan makt - men de makthavare som vanemässigt handlar rättsvidrigt bör inse att deras makt kommer att ifrågasättas och i allt högre grad närma sej det temporära - vanligen bara en fråga om tid. //Det är svårt att föreställa sig att en ensam person kunnat åstadkomma så mycket som gjordes på den där ön, och dessutom tycks det som att man avsiktligt sinkade polisinsats dit.// Nja - en med ett par automatvapen utrustad galning på en ö med några hundra ungar skulle ha kunnat åstadkomma betydligt mer om inte denna galning drabbats av uppfattningen att ha åstadkommit tillräcklig skada - enligt vad jag läst och snappat upp från radion har han själv ett par gånger ringt polisen för att kapitulera, men inte lyckats få förståelse vad som pågick. //På telefon nyss hörde jag att 7 personer nu arresterats i samband med denna terrorhandling, en uppgift jag ännu ej fått verifierad. Men om den stämmer så kanske norrmännen är på god väg att avslöja dessa sionistiska terrorist- och extremistnätverk!// Intressant - bara inte Norska polisen tappat huvudet i samma tokterroristbekämpningsanda som den svenska polisen som tar en förvirrad kvinnas svammel som anledning att låta en minst lika förvirrad tungt beväpnad insatsstyrka slita upp sovande barnfamiljer i så kallade "morgonräder". Och för övrigt skulle jag tro att om Norska polisen verkligen skulle ha fått tag i svansen på "dessa sionistiska terrorist- och extremistnätverk" så skulle en dylik utredning läggas ned eller mer troligt aldrig komma till stånd - OM dylika nätverk skulle ha infiltrerat världspolitik och rättsordning så som en och annan konspirationsteoretiker föreställer sej. Men vi får se om Norsk polis och politik i det fallet står friare i världspolitiken än till exempel den Turkiska som trots nato-medlemskap och aspiration för medlemskap i EU högst ovilligt dansar efter israels pipa.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?