Rapportera inlägg

Valt inlägg:

28 Ström. Jag har också varit inne på din länk och den säger Från BEST: "The project has found that the earth is warming by about 1 °C since the middle of the last century - and that the the Urban Heat Islands effect on global temperatures is "nearly negligible" or "spurious". Där gick skeptikerna på pumpen alltså, de som hoppats. Så vad menar du? Och varifrån du fick det ursprungliga påståendet om att "koldioxiden har inte ökat på 30 år!" Detta är också oklart. Men Ström, men jag kan trösta dig med en sak. Det är "bättre med" antropogen uppvärmning, än med en accelererande naturlig, solen eller dylikt. Den förra kan vi kanske göra något åt, om vi struntar i attityder från diverse klimatskeptiker. Den senare skulle kunna bli dirket ödesdiger som i filmen "Knowing", som jag såg på DVD häromdan. Naturen och universum är förhållandevis stabilt även i ett längre perspektiv. Till skíllnad från människan. Riskbedömning och ansvar gör en skillnad, dock.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?