Valt inlägg:
33 Ström, efter förmåga så bevakar jag både politiker, journalister och företagare, och har haft en viss kontakt med några.
-59 blev jag miljömedveten, det som "väckte mig", var en amerikansk kvinna som i Det Bästa hyllade "köp slit och "släng"filosofin, den som 50 år senare är en än värre verklighet på hela klotet, inkl U-länder sopor mm, 30 kastad mat osv, osv.
Klimatteorin, som de flesta involverade anser vara riktig, tvingar så smått företag att börja spara, på bränsle och andra resurser. Det är en förutsättning även för en hyfsat bibehållen standard och en ökad global jämlikhet, för bättre miljökontroll av allt sdom släpps ut i luft, vatten och på land, även utan soptippar.
Den kontrollen ställer jag upp på, den handlar om vår hälsa och vår överlevnad.
Vidare, i USA är BNP till 60 handel. Vad är det för "BNP"? Obama säger om USA:s gigantiska resursslöseri. Även bilindustrin håller på att anpassa sig, med lägre bräsnleförbrukning, återvinning osv.
Inget av det du för fram, gynnar en bättre framtid som du säger dig vilja ha? Att vissa kämpar emot med oklara argument, kan bara skärpa progressiva krafter, som Det bästa artikeln för mig.
Vart vill du komma Sröm, hur ser du på problemen och framtiden, förutom att klaga på miljö och klimataspekten?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?