Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Om det är så att vi lever i den bästa av alla tänbara världar och att bilismen är något ofrånkomligt vilket jag inte tror så är det rimligt att man gör på samma sätt som med bankerna, garanterar produktionen av bilar och arbetstillfällena både i fabriken och kringliggande underleverantörer. Jag blev ledsen när jag hörde att saabs arbetskader har en god chans till nya jobb, eftersom de inte är långtidsarbetslösa osv. Hur blir det då med de andra arbetslösa som finns i Trollhättan tänker jag? Det är uppenbart vilka villkor vi står under, Phelps fick inte lilla Nobelpriset i ekonomi för skoj skull av Sveriges riksbank, nej man har slagit in på vägen med stor arbetslöshet och utnyttjande av låglöneländers produktion. Arbetslösheten är total nu i alla länder, med undantag från urinnevånare i allt mindre öar. Vill vi ha det samhället? Vill vi ge det arvet till våra barn och barnbarn? Denna sidan är otroligt viktig för sådana frågor, när torgen och fackföreningarna dött.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?