Valt inlägg:
Hej. Jag är troende och studerar teologi, men håller inte med dig.
Jo, livet är heligt. Alla har fått det av nåd ”gratia” och vi har alla lust att vara en del av det stora hela, bli bekräftade och få vara önskade. Nu är det på det viset att vi, vi människor som fått den otroliga friheten, delegerad av Gud, misskött vår uppgift så till den milda grad att både människan och miljön är hotad. Vi tog det, gjorde det till vårt , och förstörde det. ’
Jag läser precis en bok som heter ”Freakonomics” som bygger på evidens och fakta. I den kan man läsa om hur man ställde sig helt frågande till varför ungsomskriminaliteten helt plötsligt dalade i flera amerikanska stater, man trodde först att det var på grund av vapenkontroll och andra kontrollmekanismer som var orsaken. Men det visade sig att just de staterna hade 14-16 år tidigare tillåtit aborter!!! : Det föddes färre oönskade barn, och barn från fattiga familjer helt enkelt.
Jag anser att vår uppgift om jag kan se dig och mig som del av samma grupp är att kämpa för de barn som lever och deras rättigheter. Kämpa för att vår värld blir den Guds gåva den en gång var. Problem med aborter, ”familyvalues” och homosexualitet hade troligen inte Jesus, han värnade ytters om de mariginaliserade och orättvisa system
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?