Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack för en mycket bra artikel!Du har väldigt många poäng här.Men det hänger mycket på hälsan.Själv har jag innan jag blev pensionär varit sjuk-dito 9 20 år o det begränskar naturligtvis livet.Samtidigt får man anpassa sig.Min rollator är målad lila o heter Runner o har varit med om många tågluffar.Annars är ålderdommen en tid av konstanta förluster.Jag ser det hos min käre som är över 87 år nu.Strokarna tog i tur o ordning ifrån honom hans språk,hans balans,hans rörlighet o de 2 senaste åren har han bara kunnat svälja flytande föda då halsen blivit förlamad.Alla hans vänner är borta sedan 10-15 år o av 6 syskon är han nu ensam kvar.Även de få riktigt goda vänner jag hade är borta nu :vi barnhemsungar lever inte lika länge o vi har ingen familj heller.På plussidan hör barnbarnens amkomst o utveckling som är väldigt spännande att få följa om man nu är lycklig nog att ha barn.Sorger kan vara tygre på äldre dagar.När man står mitt uppe i livet har man fullt upp med arbete,småbarn o kärlek o i mitt fall mina resor.När man blir äldre kommer de sorgliga minnena ofta fram väldigt tydligt.Både jag o min man sörjer en dotter som dog ung mera nu än när vi var yngre o mardrömmarna från barndommen blir tydligare.En stor skillnad som jag lade märke till på en Peter Jöback konsert nyligent är att de unga dokumenterar allting med foton.Har de inga bilder så har det inte hänt.Vi gamla njuter av stundeno musiken så fort vi kan.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?