Valt inlägg:
#5 "I alla tider har 20-åriga killar tvingats in i den mansförnedrande lumpen"
I alla tider har det funnits modiga och insiktsfulla män som vägrat lumpen och vägrat att delta i krig. De har vägrat lyda sk auktoriteter och falla in i majoritetens hypnos. De har vägrat följa lockropen om ära, hjältestatus och annat blingbling medaljer och "utmärkelser, de har insett att det inte finns någon ära att vinna i krig. De har stått raka i sin egen kraft och de har fått utstå spott och spe, i de milda fallen, främst från sina "bröder".
I alla tider har det funnits mödrar som gråtande bönfallit sina söner att inte ge sig av i krig säkerligen en och annan far också, liksom det funnits mödrar som ansett det som sönernas "plikt" att delta i krigen.
"Dags för värnplikt för båda könen" Du kan inte mena allvar! Är det din lösning på ditt problemkvinnotyranneriet?, vilket det nu än är. Din "lösning" är som att en AIDS-sjuk säger "det är orättvist att jag är sjuk, nu ska jag ut och smitta andra".
"Och är det därför det fortfarande heter "kvinnor och barn först"? Under de 9 månader det tar för mig kvinna att få ett barn har Jocke mankunnat bli far till ett stort antal barn jag vågar mig inte på en gissning. Det här KAN vara ett tipps till kvinnodelen i uttrycket "kvinnor och barn först. Eftersom det snart inte behövs kvinnor för att föda barn, så behöver Jocke inte oroa sig för att uttycket lever kvar så länge till, det kanske tom ändras till "vassast armbågar och mest muskler först". En annan fördel ur ett mansperspektiv kan vara att männen vill/ville ha levande mödrar till sina barn. Förr var det också praktiskt med en kvinna i hushållet. Du kan sluta tycka synd om dig själv Jocke, åtminstone för att du är man. Det finns inget orättvisa mot män i "kvinnor och barn först", bara befriande enkel bondförnuft.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?