Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hehe, jag tror du får läsa på litegrann. Ett tips kan ju vara att börja med att se dokumentären Hjernevask. Det finns en del i dokumentären som beskriver det fallet du pratar om. Kön handlar inte bara om "vad du har i skrevet" som du beskriver det utan väldigt mycket om testosteron och östrogen-nivåer under graviditeten. Därför föds ibland kvinnor som känner sig som män och vice versa. Sedan kan jag väl bara konstatera att jag aldrig påstått att det "är biologi" och definitivt inte att genusforskning är det. Genusforskning grundar sig ju i hypotesen att könet är en social konstruktion, något som man med vetenskap kan avvisa. Sedan är det ingen som har sagt att de sociala strukturerna inte spelar någon roll. Biologi är dock en viktig faktor och kvinnor och män tänker olika på grund av sitt biologiska kön. Därför måste genusforskningen omvärdera sin grundhypotes om den ska kunna fortsätta existera under några som helst trovärdiga former.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?