Valt inlägg:
Vetenskapen erkänner ju själv att den inte handlar om all kunskap, utan enbart den kunskap som kan nås med en viss metod. D.v.s. vetenskap enligt vetenskapsetablissemanget handlar inte om att förstå så mycket som möjligt av vår verklighet, utan den är ett spel med vissa regler, med oklart syfte. Som jag skrev till den jag brevväxlade med, "För mig - som för dig - handlar det om ett sökande, att finna vad som är sant. Vi kan plocka ut guldkornen ur en hög av skräp. N.N. kräver att inget annat än det vackraste och största guldkornet presenteras honom "på ett fat", utan övrig utsmyckning. Och han kommer ändå att göra allt i hans makt att förneka att det verkligen är ett guldkorn. Jesus och även de tidigare profeterna i dag kallas deras verksamhet fjärrskåderi, de är fjärrskådare hade en hel del inte så trevliga saker att säga om sånt..." Jag hade tidigare i korrespondensen även påmint om Hypertabuet - att endast "det logiska" det som redan är kompatibelt med rådande paradigm, "kan vara sant". Och att man inte kan se sitt eget tankefängelses murar. För ett "tankefängelse" där du skulle se murarna vore inget tankefängelse, för då skulle du genast tänka dig utanför dem.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?