Rapportera inlägg

Valt inlägg:

http://www.sourze.se/forum/thread/10770114/page3#post10770554 jag själv skrev kryptiskt i går "klassisk reaktion i... ja, gissa det", men för att undvika fel slutsats, ordet är sekter.Leif-Arne Undvall må avskärma sig från allt jag för fram, det är hans sak, men om vi som "civilisation 0.0" avskärmar oss från allt som håller på att skapa "civilisation 1.1" så är det, hävdar jag, till stor skada för både gammel-civilisationen som ändå befinner sig under upplösning, och för ny-civilisationen som kanske inte klarar födslovåndorna om "mamma" dör "under förlossningen".För att fortsätta metaforiskt, ny-civilisationen behöver "mammas" kärlek för att det ska bli bra.  Utan kärlek, då blir det ett helvete av det hela.  Ett högteknologiskt d:o.  Och vice-versa, om det finns kärlek, om gammel-civilisationen kan ge "den växande babyn", som just nu kräver och kräver och kräver så som babys som kämpar för sin överlevnad ju gör, om vi kan ge "babyn" kärlek och trygghet, då måste inte "babyn" manipulera resurser av oss med "alla trick i boken".

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?