Valt inlägg:
Juja Eriksson, hittade ingen epost eller tel. nr att ge personlig återkoppling, så får lov att lämna den här: - Först, det var en vacker text. Verkligen tack för den!Du får med att det är "känsliga plantor", och det har jag kommit fram till efter många års fundering - har en hel del egen erfarenhet av området - att det är själva nyckeln till själva fenomenet "bokstavsbarn". Alltså att de är känsligare på många olika sätt. Inte minst har jag stött på förklaringar som går ut på att denna känslighet plus en massa elektromagnetisk påverkan från allsköns mikrovågskommunikation, radiokommunikation och radioaktiv strålning från en massa atombombstest sedan 1950-talet tillsammans med tillsatser i mat och vacciner samt övrig miljöförstöring i atmosfären överbelastar dessa känsligare barn. I svårare fall med olika grader av autism som följd. Själv tror jag i dag att detta stämmer, att vissa individer p.g.a. nedärvd större känslighet för subtil påverkan blir utsatta genom miljön av sådant som andra människor inte alls påverkas av.Jag har också genom mitt arbete sett hur medicinering kan vara effektivt för att ett udda barn ska bli som alla andra.Men jag undrar om det verkligen är vad "den Stora Trädgårdsmästaren" hade i avsikt med att sända dessa känsligare barn hit? Menade han verkligen att vi måste hitta på ett sätt att göra dem mer lika alla de mindre känsligare barnen? Kan han inte ha menat att vi skulle lyssna på de känsliga, förstå vad de inte mår bra av och ta bort det, samt lära oss av vad de därefter kan lära oss? Deras ökade känslighet kanske gör dem istånd att till oss förmedla djupare insikter som vi inte utan sådan känslighet har tillgång till? Bara en tanke.Kram på dig!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?