Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#9, Carl Olof, jodå jag läste det du skrev och om jag inte uppfattade det som du menade, så beror det sannolikt på andra omständigheter, d.v.s. bortom min person. Om du skriver att: a. "Dock har jag varit förmäten nog att antaga att många med mig inte helt har tänkt igenom varför vi har sommartid." och b. "så att de som, liksom jag, ogenomtänkt trodde att tidsomställningen hade med, typ, BNP att göra" så bekräftar du ju delvis det jag förut skrev...ett tankefel. Jag försökte i min förra kommentar, lika "pedagogiskt" som du, förklara vad tidsomställningen beror på. Nu skrev du att arbetstiderna var "mellan ca 8 och ca 18" men vilka råder på riktigt? Oavsett vilka arbetstider som råder, så kommer ljuset att förändra beroende på "normaltid" och sommartid. En detalj jag noterar är att du gav ett tänkt exempel från skiftet "normaltid" till sommartid, snarare än det omvända. Varför? För att förvilla? Det naturlig exemplet i dessa dagar hade väl varit ett exempel från skiftet sommartid till "normaltid", eller hur? / Faceless – Bur-q-ua54, av Isaskars stam 49-60 inspiratör för Sällskapet Bur-q-ua – för allas lika värde, emot rättsröta BB – Bröd och Bur-q-ua åt folket länk

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?