Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#31 Tack Leif för länken till "Intervju med John Taylor Gatto". Här träffas huvudet på spiken. Själv hörde jag till plugghästarna i skolan. Lydig gosse med höga betyg. Något inom mig bråkade dock hela tiden och liksom ropade - Jag finns också! Det var 9/11 som definitivt fick mig att välja sig. Det blev uppenbart att kritiskt tänkande blockeras av rädslor. Intelligens endast mätt i IQ förmår inte utmana skräck. En skola som knäcker hjärtats styrka dödar liv. Engelsk internatskola med en sjuklig elitism och pennalism kan gott spegla en förklaringsmodell till vad som sker i Världen idag. De som skrämts upp i huvudet, och fått slipsen så hårt åtdragen att de inte kan komma ner igen, strävar att döda oss alla i jakten på liv. Som tur kommer Människosonen att spränga alla åtsnörda. Paniken har redan slagit sina klor i dem som fruktar Messias. Jorden håller på att födas men de levande döda kan inte se det.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?