Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har tidigare inlägg, och spinner vidare på det. Kul med politiker som har visioner. Det hade Mohammed oxå, som ledde till bl a sharialagar, dock utan hans förskyllan, eftersom dom tillkom efter hans död. Visserligen hade han visioner även om jihad, men att det skulle ta sig uttryck, som visats de senaste 20 åren kunde han ju inte veta. Frågar man svensk politiker varför en lag lett till orimliga konsekvenser blir svaret: 1/jag kan inte uttala mej i enskilt fall; 2/det hade jag ingen aning om. Om man inte har en aning om konsekvenser av lag är ju för mycket begärt att man ska begripa vad gäller inom den egna förvaltningen, riksdagens alltså. I sann visionär anda kan dessa interna regler medvetet utformats så att de kan tolkas hipp som happ. Länge leve våra knapptryckare! Ibland blir si, ibland så, huvudsaken att det inte inskränker de egna förmånerna. Gunnar Sjöström

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?