Valt inlägg:
Åh herregud! Skattebetalarna har inte lidit skada Jag är skattebetalare och jag har lidit fanimej. Jag tycker det är rent sagt fördjävligt att ta emot 8000:- spänn i månaden för en lägenhet som man delar med någon annan utan ens tänka tanken att partnern, som då uppenbarligen bor där jämt, skall åtminstone betala hälften.
Sedan stå där och prata rättvisa, solidaritet och sådant med en månadslön som är högre än de arbetslösa har per år. De får inte ens en fjärdedel av 8000:- i bostadsbidrag, för en 4-rummare med den hyran anses alldeles för stor för två personer och dessutom skulle hennes inkomst räknas in.
Jag skiter fullständigt i om han har hittat någon regel som inte är korrekt skriven, om han har hittar en lucka i någon paragraf eller något annat som ger honom möjlighet att suga ut statskassan på ännu mer pengar än den lön han får per månad. Han skall inte göra det! Man kan inte vara trovärdig när man beter sig på det viset och samtidigt gå på studiebesök på ålderdomshem och skolor och hålla huvudet högt.
Jag är så djävla besviken på politiken, politikerna och särskilt då socialdemokratin som jag stött i alla dess år. Inte mer. Fy fan! Ut med dom och inte heller skall de ha dessa dyra fallskärmar när de betett sig som sådana här utsugare. Ge dom pengarna till äldrevården istället så att våra gamla kan få det värdigt på sin sketna pension.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?