Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Doris Lessing, 2001!: “Jag blir alltmer chockad över det ogenomtänkta och automatiska baktalandet av män som numera sitter så djupt i vår kultur att det knappt ens märks.”... “Vi har många underbara, smarta, kraftfulla kvinnor överallt, men vad händer med männen? Varför var detta tvunget att hända på männens bekostnad?..." “Jag var i ett klassrum med nio- och tioåringar, flickor och pojkar, medan en ung kvinna höll på att berätta för barnen att anledningen till att vi har krig är mäns våldsamma natur. Man kunde se de små flickorna, uppblåsta av självgodhet och självbelåtenhet, medan de små pojkarna satt där ihopsjunkna och närmast bad om ursäkt för sin existens, i tron att detta skulle bli ett återkommande mönster i deras liv.”... “Den här typen av händelse pågår i skolor överallt och ingen säger något....." “Det har blivit en typ av religion som du inte kan kritisera för då är du en förrädare av den stora saken, vilket jag inte är..." “Det är dags att vi börjar fråga oss vilka dessa kvinnor är, kvinnorna som hela tiden baktalar män. Den mest ointelligenta, outbildade och otrevliga kvinna kan attackera den mest trevliga, vänliga och intelligenta man och ingen protesterar." Men med Reinfeldt, Juholt, DN, SVD och SVT och andra manliga könsmarionetter i spetsen för Sverige, så bara fortsätter det...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?