Valt inlägg:
Tja Pia, stundatals visar du upp en medvetenhet i den här frågan. Tycker jag, en medvetenhet som är rätt ovanlig även hos svenska män, de vilka gnäller om "hat mot feminism"! dessvärre. Därför har misandrin som du nämnet, också kunnat forsätta och "utvecklas", genom manlig och kvinnlig, passivitet som även Doris Lessing har påpekat, i England redan för tio år sedan!
Så här säger t.ex. Jenny Strömstedt, krönikör på Expressen, om Ulf Brunnbergs idé:
”Jag säger: Kör hårt, Brunnberg! Kör upp de traditionella geggiga hjulspåren och ta med dig grottmännen till en mörk kanalplats där ni kan utöva era nischade tittarritualer på egna villkor. ”
Vad menar Strömstedt med att kalla manskanalen för ”kanalplats” kan man undra, och att fokuset skulle ligga på stenåldern. Och vad är det för ritualer Jenny Strömstedt pratar om?
Vidare skriver hon: ”Ulf Brunnberg vill som bekant ha en manskanal. Ingen menskanal utan en som riktar sig till människor med, ja ni förstår vad jag menar,..."
Visst förstår vi, men knappast varför!
Att män skulle ev. få ha en exklusiv hörna i TV-media, och egna åsikter utanför PK-feministlinjen, verkar väldigt hotfullt för vissa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?