Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Egentligen funkar det fint med en fackverkare också för min del. De har ju betydligt bättre lyftkurvor. nackdelen är förstås att i motsats till avseende hydraulare, så är det rätt mycket jobb och skruva ihop oh ta isär ekipaget då man är färdig. Nu skall ju iofs erkännas att den där LTM11200:an inte direkt är lyftklar med en gång: bommen transporteras separat, och blott huvudlyftblocket väger 28 ton, dvs. lika mycket som den lilla mobilkran jag har idag. Tyvärr har inte Liebherr någar riktigt stora fackverkare idag, utan då det gälelr dem får man snegla på konkurrenten, och då inte minst den obegripligt stora 3200-tonnaren, som egentligen är två stycken 1600-tonnarre som man krånglat ihop på något vis. En sådan pjäst ligger f.ö. på 200-300 mkr, vilket följaktligen bara går och köpa om man mördar lite folk här och där. Riktigt stora pjäser finner vi i allmänhet på Nordsjön, där illvilliga sionister dels utvinner olja, och dels för att göra alla rädda har prokklamerat en global uppvärmning på grund av denna utvinning. Min favorit är Saipme 7000. den lyfter 14000 ton på ca 40 meters radie. Thialf lyfter förvisso mer, men det ppå ett lägre utligg. Saipem 7000 huserar på en stor sorts pråm, där exakt ALLT finns i form av utrustning. Här ibland en alkoholfri bar Sionister är så elknäppa iblnd - jag menar, här mördar de människor i miljoner, startar krig o grejor, och så får man inte ens ta sig en pjolter efter jobbet, gym, hyggligt stor crawlercrane omkr 200 ton vill jag minnas, och en massa annat smått o gått. Den är ca 200*100 meter stor. Nej, nu skall jag gå och smida ondskefulla planer, för att få mer pengar. Ty utan pengar INGEN GLÄDJE! PoK/ sinistra sionisten

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?