Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag skulle vilja sätta fokus på den pilotskicklighet som krävdes för att, enligt vad som påståtts, hålla ett flygplan några meter över och parallellt med marken de sista ca 300 metrarna i en hastighet över 800 km/tim och samtidigt hålla kursen horisontellt stabil och samtidigt möta sin egen död och allt detta utan att ha tränat landningar. Att i denna fart räta upp en brant dykning helt utan hjälp från marken med en så extrem precision att planet stabiliseras på en höjd där motorerna endast är ett par meter över marken är en absolut omöjlighet för en nybörjare. Antagligen även för ett proffs på flygplanstypen. Så vitt jag kan förstå är den påstådda manövern svårare än att landa på ett hangarfartyg, mest beroende på att hastigheten är mycket hög. Jag menar att den påstådda flygmanövern inte bara är osannolik, den är i praktiken omöjlig. Finns det någon här som vet om man över huvud taget lyckats göra om manövern i en flygsimulator? I så fall - var det en oerfaren pilot som klarade av det?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?