Rapportera inlägg

Valt inlägg:

... när jag första gången var i New York på 1970-talet. Det var ingen "varm midsommarvecka", snarare snöslaskig vintrig december när vi plaskade fram på gatorna till det maffigaste tornet i stan. Fanns inga Twin Towers då. "Bara" gamla hederliga Bettan, Empire State Building. Tyvärr ingen trevlig upplevelse för mig. Jag hade drabbats av någon sorts influensa, "Victoria" tror jag den kallades. Kände mig lite snurrig i huvudet av denna dam plus att min höjdskräck avhöll mig från att kika ner på några gula taxibilar mer än några sekunder i taget. Väl nere på marken drack vi god Miller-öl på burk och åkte med en gul taxi förbi Harlems röda hus med trappor utanpå, precis som i filmerna. Ryktet var att det var livsfarligt att stanna bilen om man inte ville bli rånad av någon typisk Holywoodkliche´ av gangsterneger. Sedan fortsatte familjen till Västindien för att fira morsans femtioårsdag, men det är en annan historia ...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?