Valt inlägg:
Herr von S. Måste säga att jag alltid blir mörkrädd när jag hör Regeringens partierna och den i riksdagen representerade oppositionen tala om ekonomiska frågor. Jag var på en utfrågning beträffande en utvärdering av Sveriges penningpolitik 2005-2011 i riksdagen för ett par dagar sen, och enligt vad de experter som man anlitat sa där och skrev i sin rapport så verkar det som att riksdagsledamöterna vet att det rör sig om kaffepengar i debatterna mellan partierna. 5 miljarder för en momssänkning. 5 miljarder till infrastruktur, på 2 år. Men räddningspaketen som Sverige deltar i rör sig om 16 000 miljarder. Och trots det inte ett ord, från dig här, eller dina kolleger där, om glass-Steagall. Förstår ni inte att bristen på pengar i budgetet kommer stammar från er underkastelse de regler som gäller för finanser nu för tiden. Varför inte åtgärda detta? dela bankerna så att staterna inte måste stå för spekulationsförluster och sen har ni råd att finansiera många välbetalda högkvalificerade industrijobb, istället för ett fåtal rutstäd jobb och ett fåtal resturangjobb. Det ökar inte produktiviteten att någon annan städar eller kokar kaffe åt en. Det krävs nya strukturer som tarvar industri. Rädda och ställ om saab. Jag är nyfiken på vad du säger om det här. Var god svara.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?